בדיקת ליקויי בניה בבית – כל מה שצריך לדעת

למרות שתמיד מומלץ לבקש מבודק בית עצמאי שיבדוק את ביתך לאחר בנייה חדשה, ישנן דרכים בהן תוכל להשלים את הבדיקה הזו כדי לוודא שאינך מופתע מליקויי בנייה על פני השטח. בעוד שהבית שלכם עשוי להיבדק על ידי הפקחים המתאימים במהלך תהליך הבנייה, העסקת מפקח פרטי תהיה רק לטובתכם. כדאי לבדוק האם למפקח הבנייה או מומחה אחר שהם שוכרים יש ביטוח מקצועי. שימו לב לנושאי הבנייה החדשים הללו בעת רכישת בית חדש ושקול לשכור בודק בית כדי לוודא שכיסוי הבסיס שלכם מכוסה ושאין בעיות גדולות בבית שלכם.

אם אתה מרגיש שיש בעיה עם אלמנט בנייה בבית החדש שלך

אלמנט בנייה בבית החדש שלך – בדוק את האחריות של בעל הבית שלך כדי לקבוע אם הפריט מכוסה באחריות. עבור פגמים המכוסים באחריות, בעלי בתים חייבים תחילה להגיש תביעה דרך תוכנית האחריות לבית חדש ולא למחלקת הבנייה המקומית שלהם. ישנם ליקויים המכוסים על ידי תוכנית האחריות במהלך השנה הראשונה והשנייה לפעילות, אך המחלקה אינה רואה בהם הפרה של הקוד. ייתכן שפגמים אלו לא ייגרמו עד שתפוג אחריות היצרן.

ליקויים סמויים נובעים מחוסר יכולתם של מעצבים מומחים להפיק מסמכי בנייה מדויקים ומובנים היטב

לרוע המזל עבור כל החלקים, ליקויים נסתרים הם חלק בלתי נמנע מכל פרויקט בנייה. בבניית בית, בניין משרדים או כל מבנה אחר, עלולים להיווצר ליקויים בשלבים שונים של תהליך הבנייה. ליקויים מהותיים מתרחשים כאשר קבלן לא מצליח לבנות מבנה או רכיב בהתאם לתיעוד הבנייה.

ליקויים חומריים עלולים להיות בעייתיים במיוחד כאשר הליקויים מגיעים מהיצרן

שכן לא סביר שהבונים המשתמשים בחומר יתוודעו לפגם עד שיכללו אותו בפרויקט הבנייה. כאשר יש פגם בחומר, ביצוע או עיצוב של בניין, הפגם החומרי עלול להוביל לבעיות אחריות ולעלויות יקרות. בדרך כלל, ליקויי בנייה מתייחסים לליקויים בתהליך הבנייה – בין אם בתכנון, בחומרים או בביצוע – שגורמים לכשל בהיבט כלשהו של המבנה בהקמה ולנזק לאנשים או לרכוש (כספי או אחר). ). ליקויי תכנון משמעותיים עלולים לגרום לנזק משמעותי לרכוש ולפגוע בצורה חמורה בבטיחות של בעל הנכס, כמו גם בבית או בחצרים.

כתוצאה מכך

יכול להיות קשה לתבוע קבלן או חברת בנייה אם בעל הנכס או אדם אחר נפגע כתוצאה מליקויי בנייה. במקרה של ליקוי, שבר או קריסה, קבלנים, מעצבים והבעלים עשויים להיות אחראים בהתאם לאופן שבו כל אחד מהם ביצע את תפקידו בתהליך הבנייה. אם הבנאי שלך לא עושה זאת, וגורם לפגם בתכנון, אז הם מתרשלים ולכן אחראים.

אי התאמה

היא ליקוי תכנון או בנייה, או שניהם, גם אם המתקן או המתקן פועלים כמתוכנן. חוזים המחייבים אנשי מקצוע בתחום התכנון לבדוק עבודות כדי לוודא עמידה בתוכניות ובמפרטים עשויים להיות אחראים לאי גילוי ליקויי בנייה שיכולים או היו צריכים להתגלות באמצעות חקירה סבירה. אם ליקוי בנייה גורם להפסד כספי בלבד (כגון נזקים מאובדן רווחי פרויקט או עיכובים בבנייה עקב מוצרים פגומים), התובעים יכולים לבקש תרופות לפי הקוד המסחרי האחיד, אשר בדרך כלל מאפשר לבעלים לבקש הפסדים כספיים. הפרת היצרן את האחריות המפורשת והמשתמעת לכך שהמוצר יפעל כמתוכנן.

באופן אידיאלי

אתה עובד עם בנאי שאתה יכול לסמוך עליו והמפקח המקומי יודע את חוקי הבנייה, אבל אתה לא יכול להיות בטוח שכל בעיות הבנייה הפוטנציאליות יטופלו כראוי. היית רוצה לחשוב שלבית החדש שנבנה שלך לא יהיו בעיות ברורות, בהתחשב במוניטין של הקבלן או ביקורות קוד הבנייה של העיר, אבל אל תהיו בטוחים מדי: אינכם רוצים להיות מוצפים בהפתעות כלשהן; אז שקול לשכור מפקח בית לפני השלמת הרכישה. כמובן שלא תוכלו לזהות את כל סוגי הליקויים, במיוחד כאשר הקבלן או הקבלן שלכם מבצעים את עבודתם.

ליקוי בניין אולי לא יופיע מיד, אבל זה כבר יכול להיות מבשר על בעיות אפשריות ומשהו שניתן למצוא בעת בדיקת הבית. ליקויים מסוימים קשה לזהות, אז אולי כדאי לשלם לאיש מקצוע שיציין מה הקבלן צריך לתקן.

כל משתתף בפרויקט

בין אם מדובר בצוות של מעצבים או בונים, חייב לתרום למניעת ליקויים. בין אם המעצב המקצועי הוא קבלן, יועץ או קבלן משנה, הפרט נדרש לסיים את הפרויקט בהתאם לחוזה הבנייה שהפך למסמך מרכזי בתהליך הבנייה. בעוד שהקבלן אחראי לפקח על הפרויקט ולוודא שהעבודה נקייה מפגמים, באחריותו של המעצב המקצועי לוודא כי תיעוד הבנייה נערך בהתאם לחוקים, תקנות ותקנות מקומיות.

כל הבתים דורשים תחזוקה שוטפת ותיקונים מדי פעם

אבל ליקויי בנייה הם בעצם טעויות עיצוב, חומר או בנייה. חומרי בניין באיכות ירודה, יסודות שהוכנו בצורה לא נכונה וחיווט חשמלי שלא מתוכנן ובוצע בצורה גרועה יכולים גם הם להוביל לליקויים בתכנון שעלולים להיות מסוכנים לך ולעובדים שלך. ליקוי עיצובי, כמו מערכת חשמל פגומה, גג סדוק, צנרת דולפת או פגמים מבניים אחרים, עלולים להפחית מאוד את ערך הבית שלכם, שלא לדבר על זה עלול לגרום ללחץ מיותר למצב המגורים שלכם.

התקנה לא נכונה או חלונות פגומים ומחסור בחומרים עלולים לגרום לחדירת לחות ואוויר משמעותיים למעטפות בניין

וכתוצאה מכך להסתעפות משמעותית. פגמים מהותיים. לפעמים חומרים מעוצבים או מיוצרים בצורה גרועה עלולים לגרום לבעיות חמורות כמו דליפות חלונות או בלאי מתיז.

למידע נוסף על בדיקת ליקויי בניה מומלץ לבקר באתר agam-group.co.il

שיתוף:

עוד מאמרים:

בניית אתר תדמית

פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבנות אתר תדמיתי. זה מכסה הכל, החל מתכנון הפריסה, בחירת הפלטפורמה הנכונה, אופטימיזציה של תמונות ועד הבטחת ממשק

הפקדה ל7xl

בעולם הקמעונאות המקוונת, מציאת ההתאמה המושלמת למידות גדולות יותר יכולה להיות מאבק. בלוג זה מדגיש את '7xl', פלטפורמה המוקדשת להתמודדות עם הפער בשוק עבור בגדי

הימורי ספורט

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בעולם ההימורים בספורט, בוחנים את הריגוש, הלגיטימיות והתגמולים הפוטנציאליים שלו. אנו גם שופכים אור על הסיכונים הכרוכים בכך ודנים כיצד

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן