דודי שמש במודיעין

ככל שצריכת החשמל גדלה בשנים האחרונות, ומחממי מים חשמליים זמינים במחירי מבצע, ירידת מחירי החשמל ועליית האנרגיה הסולארית הביאה את תעשיית דודי השמש במודיעין לשגשוג שוב פעם, על פי תוצאות תוצאות חדשות מחקר בכתב העת Journal of the International Energy Agency (IEA). ככל שהמצב מחמיר, הציע המהנדס לוי יסר כי משקי הבית יעברו לסולארית כחלופה, ולא יותר גנרטורים חשמליים.

בשנת 1953 החל לוי ישר לבנות את ביתו הראשון

דוד שמש אב טיפוס במודיעין, עיירה קטנה בצפון – מזרח ישראל. בשנת 1953 הוא בנה את האב-טיפוס הראשון שבנה בעצמו ב- MODIIN, העיר השנייה בגודלה בישראל, ובנה מערכת חימום סולארית ומים חמים מסחרית ראשונה בעולם.

מאז 1909, כאשר ביילי החל את עסקיו, מכרה חברתו יותר מ -חצי מיליון יחידות דודי שמש במודיעין.

נראה שמדינות אחרות הכירו ביתרונות של חימום מים סולריים

כולל ישראל, שבה 85% ממשקי הבית היו עם דודי שמש ומים בשנת 2007. ישראל החלה בעבודה זו בשנות החמישים בתגובה למחסור בדלק, ומאז תחילת שנות התשעים, כל בנייני המגורים החדשים נדרשו להתקין חימום סולארי ומים. כיום, 85% מאוכלוסיית המדינה משתמשת בחימום מים סולארי, ומשרד התשתיות בישראל מעריך כי פאנלים סולאריים לקירור וחימום מים כבר מכסים יותר ממחצית מצורכי החשמל במדינה. הן בישראל והן בקפריסין, 30 עד 40% ממשקי הבית המשתמשים בפאנלים סולאריים חיים, על פי איגוד תעשיית האנרגיה הסולארית.

בישראל

בה דודי שמש הפכו פופולריים בשנות החמישים, ל 90% מהבתים יש חימום סולארי, ובניינים רבים מופעלים לחלוטין על ידי השמש. משקי בית ישראליים מחממים את המים באנרגיה תרמית סולארית לכמעט 90 אחוז. בארצות הברית הותקנו לפי הערכות מיליון עד 200,000 מערכות חימום מים סולאריים.

דודי שמש יכולים להשלים זה את זה ולחסוך עוד יותר אנרגיה

זה מאפשר למערכת המים החמים לתפקד ללא שימוש בדלקים מאובנים או חשמל, ללא שימוש בפחם, גז טבעי או נפט. באמצעות דודי שמש במודיעין, מערכות סולאריות יכולות להפחית את צריכת הדלק לייצור מים חמים ביתיים ב -50 עד 70 אחוזים. על ידי הפחתת כמות החום שעל המים המחוממים באופן קונבנציונאלי לספק והפחתת צריכת החשמל והדלקים המאובנים עד 80%, מערכת סולארית יכולה להחליף אנרגיה מתחדשת באנרגיה קונבנציונאלית, ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלך עד 80% ואף יותר . ניתן להשתמש באנרגיה תרמית נטולת שמש כדי לחסוך כסף ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית, ולשקול דוד שמש כחלק מדוד המים של ביתכם היא בהחלט אופציה שעליכם לשקול.

מי שמש ימשיכו למלא תפקיד כלכלי חשוב במדינות רבות בעולם, מכיוון שהם אחד המקורות היעילים ביותר לאנרגיה מתחדשת שמספקת השמש, על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית.

טכנולוגיות תרמיות סולאריות

כולל חימום מים סולריים, מציעות אלטרנטיבה לדלקים מאובנים להפחתת ההתחממות הנגרמת מפליטת CO2 באזורים רבים בעולם, כגון המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית. דודי שמש ומערכות תרמיות זמינים ומשמשים כיום בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום קוריאה, סין, הודו, יפן ודרום אפריקה.

למשקי בית ישראליים יש פאנלים סולאריים

ויותר מ 90% מהם מחממים את המים עם השמש. משקי בית יפניים מחממים 10 מיליון ממימיהם באמצעות שמש, על פי משרד האנרגיה ושינויי האקלים. אב הטיפוס של דוד השמש, המשתמש במערכת תרמית סולארית בהספק של 1,000 קילוואט שעות, פותח בשנות השבעים במהלך משבר הנפט.

 

שיתוף:

עוד מאמרים:

בריאות בלוטת התריס אצל ילדים

הפרעות בבלוטת התריס בילדים אינן נדירות כפי שחשבו פעם, עם השלכות על גדילה, התפתחות ובריאות כללית. פוסט זה בבלוג מספק מבט מעמיק על החשיבות של

שכפול המפתח על ידי מנעולן

פוסט זה בבלוג חוקר את התהליך המורכב של שכפול מפתחות על ידי מנעולן. הוא מציע פירוט מפורט של השלבים המעורבים, הכלים בהם נעשה שימוש והמיומנויות

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן