דודי שמש במעלה אדומים

עם מספר גדל והולך של בנייני מגורים ומסחר בארצות הברית, יותר ויותר חברות בנייה מתקינות בבניין שלהן פאנלים סולאריים.

תיקון דוד שמש במעלה אדומים

הוא אומר שהוא חושב שהתקנות ותיקונים אינן מספקות, אבל הוא בונה אבי טיפוס בביתו. לוי ישר התחיל בשנת 1953 ובנה יותר מ -1,000 דודי שמש במעלה אדומים לבנייני מגורים ומסחר. כאשר ביילי החל את עסקיו בשנת 1909 נמכרה חברתו לחיל המהנדסים של צבא ארה"ב, הראשון מסוגו במדינה.

מצד שני, עלויות אנרגיה גבוהות, בשילוב עם היעדר פאנלים סולאריים משתלמים בישראל, יצרו עסקים גדולים למי שמוכר אותם. המודל העסקי של מחממי מים בהיי-טק ובעלות נמוכה מצא את דרכו לבנייני מגורים ומסחר בניו יורק.

אם התנאים יישארו כפי שהם

דודי שמש למשקי בית המשתמשים בגז טבעי יהיו הגיוניים כלכליים גם בסבסוד הנוכחי. בעוד שמשקי בית שמשתמשים בחשמל עשויים להפיק תועלת, האימוץ הנרחב אינו מונע מהעלות הנמוכה של פאנלים סולאריים, אלא על ידי היעדר חשמל סביר.

החישובים לעיל מראים כי דודי שמש לוקחים זמן רב ומשלמים בעצמם כאשר הם מותקנים עם חשמל

כלל האצבע של מתקנים פדרליים הוא שמערכת חימום סולארית / מים חמים משתלמת לפחות 30 שנה לאחר ההתקנה ואולי יותר. זה מקשה על קיזוז השקעה בתחנות כוח סולאריות לאורך 30 שנה. לסיכום, דודי שמש במעלה אדומים מחממים מים עם אור שמש, אך דורשים תחזוקה בכדי להבטיח ביצועים מיטביים. עלות התקנת דוד שמש וביצועיו תלויות במספר גורמים, כולל כמה מים חמים משתמשים בכל אתר, טמפרטורת המים הנדרשת ומיקום תחנת הכוח הסולארית. לא כל דודי השמש זהים ומשתנים מאוד במחיר, ביעילות ובהתאמה לאקלים שונה.

שיקולים מיוחדים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון והתקנת מערכת מים חמים סולאריים הם מיקום תחנת הכוח הסולארית

טמפרטורת המים וכמות המים במערכת. כדי לקבוע את כדאיותם של דודי שמש, יש לקבוע את ביצועי המערכת על בסיס המיקום ויעילותו. ניתן לאמוד את ביצועי המערכת באמצעות "נתח השמש", שהוא אחוז האנרגיה שהשמש זקוקה לה כדי לספק דוד שמש עם חימום מים.

בדיוק כמו דוד חשמל, רוב דודי השמש דורשים מנוע מחזור ומיכל אחסון. בניגוד למחממי מים קונבנציונליים, מים אינם מגיעים ממיכל מים או מיכל מים, אלא מהשמש לתחנת הכוח הסולארית.

מערכות חימום מים סולאריים אינן דורשות מערכת גיבוי אם קיימת דרישה מוגברת למים עקב ביצועיה של תחנת הכוח הסולארית

עם זאת, ניתן להשלים אותן עם מערכות גיבוי קונבנציונליות אם הצורך גדל, למשל במקרה של הפסקות חשמל או מצבי חירום אחרים.

כאמור לעיל, יש לשקול בקפידה חימום מים סולאריים כחלופה לדודי מים קונבנציונליים, במיוחד במקרה של מתקנים בקנה מידה גדול.

מאז תחילת שנות התשעים

כל בנייני המגורים החדשים נאלצו להתקין מערכות חימום מים סולאריים. ישראל וקפריסין הן המדינות היחידות בעולם בהן 30-40% ממשקי הבית משתמשים במערכת חימום שמש – מים, ומשרד התשתיות הישראלי מעריך כי יותר ממחצית צרכי החשמל של יותר מ -1.5 מיליון משקי בית כבר היו נפגשים על ידי פאנלים סולאריים לדודי מים. אם טורקיה תמלא את מדיניותה, היא תוכל לחסוך עד 1,000 מיליון קוב מים בשנה באמצעות פאנלים סולאריים.

בסך הכל

דוד השמש והמים הממוצע שנמכר במסגרת תוכנית CSI-T בקליפורניה הוא 7,400 דולר, בהשוואה ל -1,500 דולר עבור מערכת חימום מים קונבנציונאלית בארצות הברית. בהתחשב בכך שישראל מתקשה לעמוד ביעדיה על פי הסכם פריז, גרוסמן אומר כי הוא מאמין שקולטי שמש יתפסו את מקומם לצד פאנלים סולאריים על גגות ישראל וכי הסדרם הגיוני.

שוק דודי השמש צפוי לגדול ביותר מ -5.1% בין 2020 ל -2025

צמצום טביעת הרגל הפחמנית והגברת היעילות, בשילוב עם ירידת מחיר הפאנלים הסולאריים, הכנסת גידול לחימום סולארי מזוגג המספר ההולך וגדל של מערכות חימום מים ביתיות ומסחריות צפוי להניע את שוק ייצור השמש והמים החמים בתקופת תחזית זו.

סין היא כיום השוק הגדול ביותר עבור מערכות חימום מים סולאריים בעולם, עם למעלה מ- 11 מיליון מ"ר שהותקנו בשנת 2009. בסין יש גם קצב הצמיחה הגבוה ביותר בשוק ייצור המים הסולאריים והמים החמים, וצומח בשנה שיעור העולה על 5.1%.

עד 2018

השימוש בפאנלים סולאריים מזוגגים יחסוך 42 טון שווה ערך לנפט לכל אצבע, עם התרומה הגדולה ביותר שתגיע מסין. נראה כי מדינות אחרות, כולל ישראל, מכירות ביתרונות של חימום מים סולאריים, כאשר ל 85% ממשקי הבית היו דודי שמש בשנת 2007. ישראל החלה בעבודה זו בשנות החמישים בתגובה למחסור בדלק, וכיום יותר מ 85 % מאוכלוסיית המדינה משתמשת בחימום מים סולאריים. בישראל, שם דודי השמש הפכו פופולריים בשנת 1950, כיום יש 90% מהבתים חימום סולארי.

 

שיתוף:

עוד מאמרים:

בריאות בלוטת התריס אצל ילדים

הפרעות בבלוטת התריס בילדים אינן נדירות כפי שחשבו פעם, עם השלכות על גדילה, התפתחות ובריאות כללית. פוסט זה בבלוג מספק מבט מעמיק על החשיבות של

שכפול המפתח על ידי מנעולן

פוסט זה בבלוג חוקר את התהליך המורכב של שכפול מפתחות על ידי מנעולן. הוא מציע פירוט מפורט של השלבים המעורבים, הכלים בהם נעשה שימוש והמיומנויות

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן