הגוש הגדול

בקהילת המכוניות הקלאסיות אפשר לשכוח את העבודה האינטנסיבית, אך בכל הנוגע לייצור מנוע מבדילים בין מנוע בלוק קטן למנוע בלוק גדול. בעיקרו של דבר, המהנדסים הם שתכננו את מנועי הבלוק הגדולים, ולא יצרני המנועים.

ההעברה של גוש קטן וגדול עשויה להיות זהה

אך ברור שיש חפיפה ניכרת. חלק מהתכונות שקובעות אם מנוע נחשב "בלוק גדול" או "בלוק קטן" קשורות לעובדה שמנועים אחרים מגיעים מאותה משפחה ומשתמשים בחלק מאותם חלקים, כמו גם לגודל של מנוע. ברגע שתלמד כיצד לעבוד על מנוע חסימות גדול וחזק משלך, תופתע ממה שאתה יכול לבנות. אין שום סיבה שמנוע בלוק קטן וחדיש ינצח מנוע בלוקים גדול ישן, במלאי, אך ישנן סיבות רבות לכך.

אני יודע שהתמונה בפוסט הראשון של פונטיאק

היא גוש גדול כי אין לי פונטיאק, אבל מנוע המיסטרי נבנה וכמעט לא הצליח להעפיל למרוץ של 500 מייל. בעוד שבלוקים קטנים בנויים כמעין מנוע של כל אדם על הכביש, גושים גדולים זכו למוניטין בזכות ביצועיהם, עמידותם, אמינותם ונוחות השימוש בהם.

בסופו של דבר הצוות של אדלברוק ראה את הפער בשוק האוטומטי והחליט להיכנס. הבלוק הגדול שכח את האטם האחורי הראשי של החלק האחורי, כמו הבלוק הקטן בשנת 1986, אבל לא את הקדמי.

ראשי הבלוקים הגדולים המוקדמים כונו "שמאלנים קאמריים סגורים"

שלא נזקקו לכיפה ענקית כדי להפעיל לחץ. לא היה צורך בכיפה גדולה בחלק הקדמי של הראש, אלא רק חתיכת אטם קטנה מאחור. החור הקטן, לעומת זאת, הוביל למגבלות (קווים אדומים ומספרים), שחובבים רבים מצאו אותם מתסכלים. זה היה מנוע הבלוקים הגדול הראשון שתוכנן ואחד המנועים הפופולריים ביותר בכל הזמנים, למעט כמה מנועים קטנים.

דגם זה נמצא בכל מיני רכבים מקורבטות ועד משאיות

אך מאז שברולט ביטלה את מנוע הביג בלוק. מומחים יגידו כי לא ייוצרו יותר בלוקים גדולים, שכן המנועים הגדולים יותר המיוצרים עשויים מגושים קטנים גדולים. מנועי הבלוק הקטנים והגדולים נוצרו, ודגמים אלה פופולאריים עד היום בארה"ב. בארצות הברית שברולט מפסיקה את כל מנועי הבלוק הגדולים שלה ומשתמשת ביחידות קטנות יותר שיכולות להכיל עד 454 סנטימטרים מעוקבים.

גודל וצורה חשוב לדעת ולשקול, מכיוון שהם הגורם התפקודי העיקרי. מנועי בלוקים גדולים מספקים יותר כוח, אך בסופו של דבר זה מסתכם בכוח ובמומנט, האצה וטיפול.

מנוע בלוקים קטן אינו מייצר כוח רב כמו גוש גדול, אך הוא יכול לפצות על כך במשקלו הנמוך. ההבדל האמיתי בין השניים הוא שמנועי הבלוק הגדולים הם הרבה יותר חזקים מעמיתיהם הקטנים יותר, אך לא הרבה.

מנועי בלוקים גדולים בדרך כלל בעלי עקירה של יותר מ -400 סנטימטרים מעוקבים

אך מנועי בלוקים קטנים בעלי עקירה קטנה יותר והם קטנים יותר כדי לשפר את התאוצה והטיפול. מנועים קטנים רבים נבנו, ודגמים חדשים יותר עשויים להיות חזקים יותר מעמיתיהם הגדולים. בשנת 2011 ייצרה GM יותר מ -1.5 מיליון מכוניות קטנות, שרבות מהן היו חדשות בשוק. למרות שמנוע הבלוק החשוף הוצג זה עתה לקהל הרחב, הוא הראשון מסוגו בארה"ב, ומנועי בלוקים קטנים מודרניים עדיין מיוצרים, אם כי דגמי בלוקים קטנים יותר ישנים הופסקו, על פי GM.

מנוע הבלוקים הקטן

הנקרא גם "מנוע העכבר", הוא איטרציה קטנה אך חזקה של מנועי הבלוק. תוכנית המנועים של פונטיאק עברה דרך אחרת ולא היה לה בלוק גדול או מנוע גדול עם יותר מ -400 סנטימטרים מעוקבים. זה היה הראשון מסוגו בארה"ב והמנוע הגדול ביותר בכיתתו באותה תקופה, וכעת הוא המנוע החזק ביותר בשוק מבחינת כוחות סוס ומומנט. המכונה גם "Small Block V8", שממנו נגזר השם, מנוע ה- Big Block הופיע לראשונה בשנת 2009.

לאחר ששברולט הציגה את הבלוק הגדול שלה, פורד וקרייזלר הלכו בעקבותיהם והציעו גרסאות משלהם לקטנות והקטנות. בלוקים גדולים.

למרות שמנועי ביג בלוק כבר לא נמצאים בייצור

הם עדיין פופולריים וכל כך פופולאריים בסצנת המכוניות הקלאסיות, עד שבעלי ג'יפים רבים אפילו החליטו להחליף את המנועים שלהם לביג בלוקים של שברולט. לרכב הטורבו פייר יש אחד המנועים החזקים ביותר בזמנו, ולמרות שהוא לא פופולרי כמו היום, הוא היה מבשר חשוב לביג בלוק.

שיתוף:

עוד מאמרים:

בניית אתר תדמית

פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבנות אתר תדמיתי. זה מכסה הכל, החל מתכנון הפריסה, בחירת הפלטפורמה הנכונה, אופטימיזציה של תמונות ועד הבטחת ממשק

הפקדה ל7xl

בעולם הקמעונאות המקוונת, מציאת ההתאמה המושלמת למידות גדולות יותר יכולה להיות מאבק. בלוג זה מדגיש את '7xl', פלטפורמה המוקדשת להתמודדות עם הפער בשוק עבור בגדי

הימורי ספורט

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בעולם ההימורים בספורט, בוחנים את הריגוש, הלגיטימיות והתגמולים הפוטנציאליים שלו. אנו גם שופכים אור על הסיכונים הכרוכים בכך ודנים כיצד

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן