הערת אזהרה בטאבו

עבור רבים מאיתנו מביך לדון עם רופאים בנושאי טאבו כמו הפרעה בתפקוד המיני או בריחת שתן.

שיחות על יחסי מין נחשבות לרוב לטאבו

אך סביר להניח שמילים הקשורות לטאבו עדיין יהפכו למילות טאבו. המעשה המיני עצמו אינו אסור או בלתי הולם כל עוד הוא מבוצע בזמן, במקום ובאדם מתאים. מילים הנחשבות לפחות פוגעניות נקבעות על ידי בדיקת ערכי מילת הטאבו בדוגמה. אז במשפט הזה יש לנו מילה שנחשבת ל"מעט פוגענית "במילון שלנו. יש לו את אותה משמעות כמו המילה שיש לה במשמעות המקורית שלה, "בערך" מין.

אבל זה לא הכל, כי יש אלפי הברות באנגלית, וחלקן אינן טאבו.

חוסר העקביות של תיוג במילונים מוכיח שלמילים טאבו יש קונוטציה שלילית שאינה טבועה בשפה אך מותנית תרבותית

מה שמהווה טאבו נקבע על פי מהו, ולכן אפילו מילון לא יכול להיות מקור המידע היחיד אודות משמעותה של מילה, משמעותה וקונוטציותיה. שימו לב להבדל בין ההגדרה לתיוג של "מילה טאבו", יראה שכמו כל מילה טאבו, היא נקבעה על פי ההקשר אליו היא שייכת, ולא על פי משמעותה או משמעותה בפועל.

בהסתמך על עבודות קודמות בנושא BSL, מסכמים המחברים כי המפורשות החזותית מחלישה את מושגי הטאבו. לסיכום, עבודה רלוונטית בשפות סימנים אחרות תומכת בתוצאות המוצגות להלן, כמו גם בשימוש במילות טאבו בהקשר של השפה.

המטרה המשותפת לשני דפוסים אלה

היא לגרום למילים טאבו מסוימות להיראות פחות פוגעניות. ישנם סוגים רבים של מילונים, אך לא כולם מציעים אותה רמת פירוט של המלים שהם מציגים. אנו יכולים להסיק מכך כי היבט אחד של טיפול במילה טאבו במילון שכדאי לקחת בחשבון הוא מספר המשפטים או הביטויים המכילים לפחות דוגמה אחת לשימוש בה בקשר למילה זו. עיין בדוגמאות שיש בהן מילות טאבו ברוב המילונים ובדוק כל מילון. אם אתה מגדיר את זה, האם יש עדויות לכך שהיא הכי פחות פוגעת, מה מוגדר כ"מילה טאבו "ומה מוגדר במילים אחרות (למשל המילה" faggot ")?

נראה כי לחלק מהטאבויים יש מטרה פרגמטית: הם מבטאים את הרצון להתמודד עם איום נתפס או סכנה לגופו, בין אם זה אישי או חברתי.

כמה טאבו מנוהלים בצורה כזו שאדם יכול לבדוק את גבולות האפקטיביות על ידי מעבר אליהם, מבלי לקבוע אם יהיו השפעות פיזיות.

למטרות מאמר זה

עדיף לא לדעת מה הם, אחרת סביר יותר שתפחדו לדבר על נושאים טאבו. מבחינה טכנית, אנו ממשיכים לשבור טאבו חברתי ולא דתי, אך כמדען מצאתי כי הרבה דברים שאני עושה בדרך זו או אחרת שוברים את הטאבו שלהם. המטרה הכללית של המאמר היא להתבונן ולדווח על השפעות מילות טאבו והשפעותיהן על התנהגות האדם. הנתונים למחקר זה התקבלו על ידי חיפוש במילונים מקוונים אחר "מילות טאבו" וצפייה בערכים שלהם. המטרה הייתה לראות כיצד מטפלים במילים טאבו ואילו מילים אחרות מקובלות בשיחות מנומסות ורשמיות. על ידי השוואת תוויות, הסקנו כי "מילות הטאבו" הפוגעניות ביותר קשורות לקבוצות הקשורות למיניות, וכי המילה "כושי" הייתה אחת ממילות הטאבו האישיותיות "הפוגעניות ביותר".

לסיווגים אלה יש שרירותיות מסוימת

שכן טאבו, כאמור לעיל, קשור למערכת המיסטית כולה ובכך שזור הדוק בכל תחומי החיים. ההתעלמות מאזורי החיים הללו מובילה לסנקציה רוחנית, ומושג מילות טאבו כמו מאכלים אסורים ופעילות מינית נפוץ במוחם של אנשים רבים, הן בחברה והן בחיים הפרטיים.

למרות שאנתרופולוגים חברתיים-תרבותיים הגדירו טאבו כ"הימנעות מעפר "

נהגה בעבר בזהירות מפני הנחות אינסטרומנטליות גסות, ותפקידם הפרגמטי יותר עדיין לא מובן כראוי. טאבו אולי כבר לא מוגבל לתחום מסוים בחיים, אלא לחברה כולה. אירועים אמיתיים הכרוכים בסיכון נקבעים ונשמרים על ידי התבוננות אמפירית ויכולים להשפיע על התפתחות טאבו של אוכל מקומי מסוים לאורך זמן.

המילון היחיד שקובע במפורש כי אין להשתמש במילה כלל

הוא המילון המקוון לאנגלמן, המכיל את המונח "אל תשתמש במילה זו" בנוסף להגדרת מילות טאבו. אין תווית ל"מילות טאבו "בלנגמן, אך יש תווית נוספת אם אינך יכול למצוא אותה במילון המקוון המתקדם. המילון היחיד האחר עם התווית "אל תשתמש" במילה טאבו הוא במילון המקוון לאנגמן לאנגמן.

שיתוף:

עוד מאמרים:

הפקדה ל7xl

בעולם הקמעונאות המקוונת, מציאת ההתאמה המושלמת למידות גדולות יותר יכולה להיות מאבק. בלוג זה מדגיש את '7xl', פלטפורמה המוקדשת להתמודדות עם הפער בשוק עבור בגדי

הימורי ספורט

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בעולם ההימורים בספורט, בוחנים את הריגוש, הלגיטימיות והתגמולים הפוטנציאליים שלו. אנו גם שופכים אור על הסיכונים הכרוכים בכך ודנים כיצד

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן