יתרונות של בנייה ירוקה

אחד היתרונות הגדולים ביותר של בניינים ירוקים הוא עלויות התחזוקה הנמוכות שלהם, מכיוון שתכונות כמו אלמנטים עיצוביים בנויים מסייעות בהפחתת עלויות האנרגיה והמים, והן יכולות לחסוך חבילה לבעלי חברות ודירות. מבנים ירוקים יכולים להשיג חיסכון משמעותי לאורך חייו של בניין באמצעות שימוש בטכניקות גינון טבעיות, פונקציות לחיסכון במים, חומרים בעלי תחזוקה נמוכה ובקרות בנייה חכמות. ברוב עלויות העבודה השכריות (משכורות), עד 60% יכולים להגדיל את תפוקת העבודה, ואחוז קטן יכול להפחית את היעדרות ביום אחד או יומיים בשנה, וכתוצאה מכך פחות דקות נוספות ביום, אך הכלכלה והפרודוקטיביות ניתן לקזז את היתרונות על ידי היתרונות הכלכליים הכרוכים בחיסכון באנרגיה ובצמצום צריכת המים.

בנייה ירוקה מציעה יתרונות רבים לשחקנים רבים בענף הבנייה כולל תושבים וקהילות בכללותם. על פי המועצה לבנייה ירוקה בישראל , לבנייה ירוקה יש יתרונות סביבתיים ברורים. מבנים ירוקים כוללים איכות אוויר טובה יותר, אור טבעי שופע, זמינות נוף ופחות רעש עבור תושבי הבניין, מה שהופך אותו למקום טוב יותר למגורים בו, ונדון בחלק מהיתרונות של מבנים ירוקים בהמשך.

בארצות הברית, בניינים מהווים 40 אחוז מפליטת הפחמן הדו-חמצני, אך לבניינים המוסמכים בבניה ירוקה יש פליטה נמוכה ב -34 אחוזים ומשתמשים ב -25 אחוז פחות אנרגיה ו -11 אחוז פחות מים מבניינים אחרים. אחת המטרות המנחות את התפתחות תקן 5281 לבניה ירוקה בישראל היא להפוך את תרומתם של בנייה בר קימא לשינויי אקלים עולמיים. 

בנייה ירוקה הנה נוהגת לבנות מבנים בריאים וסביבתיים וחסכוניים במשאבים לאורך כל מחזור חיי הבניין (בנייה, הפעלה, תחזוקה, שיפוץ ופירוק). בניין ירוק מתרחב ומשלים את שיטת הבנייה הקלאסית, שכולה חסכוניות, תועלת, עמידות ונוחות.

בנייה ירוקה היא פרקטיקה בתכנון בר קיימא המגדילה את יעילות הבניינים ואת השימוש בהם באנרגיה, במים ובחומרים באופן מקומי, תוך צמצום ההשפעה על בריאות האדם וסביבתו לאורך כל מחזור חיי הבניין. תכנון בנייה ירוקה המכונה גם תכנון בר-קיימא מתמקד במינימום ההשפעה הסביבתית על בניין ובריאות האדם על ידי צמצום צריכת האנרגיה והמים, יצירת אקלים מקורה בריא ומזעור פסולת. בונים יכולים לנצל את היתרונות הכלכליים והסביבתיים של שילוב פרקטיקות ירוקות בבניית מבנים.

עבודה עם מבנים בר קיימא טובה לבריאותם ולרווחתם של אנשים

על פי מחקר הולך וגדל של מחקר על השפעתם של מבנים ירוקים על "בריאות ופרודוקטיביות" של התושבים. בנייה ירוקה היא הרעיון של צמצום ההשפעה הסביבתית של מבנים על ידי שיפור גורמים כמו יעילות אנרגיה וניהול פסולת. מחקרים אחרונים הראו כי מבנים ירוקים מספקים סביבה מיטבית המועילה לבריאות האדם עם מאפיינים כמו אור טבעי ואיכות אוויר טובה יותר.

זהו אחד מסוגי היתרונות החשובים ביותר שמציעים בניינים ירוקים לאקלים ולסביבה הטבעית שלנו. 

מבנים ירוקים לא רק מצמצמים או מבטלים את ההשפעות השליליות על הסביבה על ידי שימוש בפחות מים, אנרגיה ומשאבי טבע, אלא הם יכולים גם להשפיע באופן חיובי במקרים רבים עליהם על ידי הפקת אנרגיה משלהם והגברת המגוון הביולוגי ברמה העירונית. על מנת להילחם במאמץ העצום הזה על המשאבים שלנו, יש להפוך את המבנים לקיימים, ידידותיים לסביבה וחכמים. זה מביא יתרונות סביבתיים וכלכליים רבים לסביבה שלנו, מ 25% פחות צריכת אנרגיה ל 20% פחות עלויות תחזוקה. זה כולל חיסכון בעלויות בעלויות נלוות לדיירים ולמשקי בית באמצעות יעילות אנרגיה ומים.

חסכון בעלויות ויעילות בשימור אנרגיה

ניתן להפחית את עלויות האנרגיה באמצעות תכנון משולב, אוריינטציה לאתר, טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה באתר, טכנולוגיות ייצור אנרגיה מתחדשת, חומרים המחזירים אור, תאורת יום טבעית והפחתת ציוד אחר ב -20% עד 50%. עם עלויות התפעול והאחזקה שיכולות להוות עד 80% מעלות המחיה של בניין. 

הורדת עלויות אלה יכולה להגדיל את הכנסות הבונים שגובים שכר דירה מהבניינים שלהם. בניינים ירוקים יכולים להפחית את צריכת האנרגיה של התאורה של תאורת מקום העבודה שלהם על ידי שימוש באסטרטגיית תאורה במקום העבודה עם הרבה אור יום למשל, וזה יכול לאפשר למשתמשים לחסוך עד שליש מעלות המים והאנרגיה שלהם.

כאשר בניין יעיל יותר באנרגיה מערכות כמו: חימום, אוורור ומיזוג אוויר, פחות נחוצות. אוויר חימום וקירור מהווה כמעט מחצית מההוצאה האנרגטית של בניין, כך ששיפור היעילות מפחית את עלויות התפעול. מכשירי Energy Star עם תוויות חסכוניות באנרגיה יכולים לעלות כמו מכשירים קונבנציונליים והתקנת מאווררי תקרה יכולים להפחית את הצורך במיזוג אוויר – צעד פשוט שיכול לחולל שינוי מוחשי.

משרדי אדריכלים ומהנדסי בניה ירוקה מציעים מגוון יתרונות כלכליים ופיננסיים הרלוונטיים למגוון אנשים וקבוצות אנשים שונים אלה כוללים חיסכון בעלויות בעלויות נלוות לדיירים ומשקי בית, יעילות אנרגיה ומים, עלויות בנייה נמוכות יותר, ערכי נכס גבוהים יותר עבור יזמים, שיעורי תפוסה גבוהים יותר, עלויות תפעול עבור יזמים ויצירת מקומות עבודה. בבניינים חדשים, חימום סולרי פסיבי, העיקרון של שימוש בכיוון השמש והנוף, יכול לתרום תרומה משמעותית לשיפור יעילות האנרגיה.

מאמר במאי 2017 במדריך לעיצוב בניינים שלמים (WBDG) תוכנית המופעלת על ידי המכון הלאומי למדעי הבניין, מתאר את החיסכון המשמעותי שקשור לקבלנים ואדריכלים בעקבות אסטרטגיות יעילות לשימור מים. מאמרים כאלה עוזרים לספק מים ל -18 מיליון איש, נאמר במאמר.

צריכת אנרגיה בבניינים מהווה כרבע מפליטת גזי החממה. בשנת 2018, בנייני מגורים ומסחר היוו 20% מסך צריכת האנרגיה העולמית.

על ידי שימוש בטכנולוגיות ותהליכים להגברת יעילות המים והאנרגיה מבנים ירוקים יכולים להפחית את הלחץ המשמעותי הזה. הוכח כי בניינים ירוקים שקיבלו הסמכה באוסטרליה חוסכים 51% ממי השתייה ומייצרים 62% פחות פליטת גזי חממה כאשר הם נבנו כדי לעמוד בדרישות המינימום של התעשייה. היתרונות של בנייה ירוקה מראים כי אנשים יכולים לענות על צרכיהם הנוכחיים מבלי לרוקן את המשאבים או לזהם את הסביבה באופן שמקשה על הדורות הבאים להתקיים.
למידע אודות יתרונות של בנייה ירוקה ניתן לבדוק כאן:

עוד דווח כי בניינים מאושרים על ידי המועצה לבניה ירוקה מושכים יותר קונים מאשר בנייני משרדים שבעליהם גובים דמי שכירות גבוהים יותר. הם נחשבים לנחשקים יותר מכיוון שיש להם עלויות תפעול נמוכות יותר בגלל תכונות ידידותיות לסביבה כגון חימום חסכוני באנרגיה, מיזוג אוויר ותאורת חלונות.

 

שיתוף:

עוד מאמרים:

טכניקות סיפור למצגות בלתי נשכחות

בעולם הדיבור והפרזנטציות בציבור, סיפור סיפורים הופיע כטכניקה חיונית לרתק את הקהל ולהשאיר רושם מתמשך. פוסט זה בבלוג חוקר טכניקות שונות של סיפור שניתן ליישם

בניית אתר תדמית

פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבנות אתר תדמיתי. זה מכסה הכל, החל מתכנון הפריסה, בחירת הפלטפורמה הנכונה, אופטימיזציה של תמונות ועד הבטחת ממשק

הפקדה ל7xl

בעולם הקמעונאות המקוונת, מציאת ההתאמה המושלמת למידות גדולות יותר יכולה להיות מאבק. בלוג זה מדגיש את '7xl', פלטפורמה המוקדשת להתמודדות עם הפער בשוק עבור בגדי

הימורי ספורט

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בעולם ההימורים בספורט, בוחנים את הריגוש, הלגיטימיות והתגמולים הפוטנציאליים שלו. אנו גם שופכים אור על הסיכונים הכרוכים בכך ודנים כיצד

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן