חשיבות הריקוד בירושלים

ריקוד הוא חלק חשוב מהחיים בירושלים. ריקוד הוא דרך לבטא שמחה, כאב ותקווה. זו גם דרך לחלוק תרבות עם אחרים.

המחול קיים בעיר עוד מימי קדם והוא נותר חלק בלתי נפרד מהחיים בירושלים כיום.

ריקוד הוא שפה אוניברסלית. אין לו גבולות, וזו דרך לתקשר עם העולם. לירושלים, עיר הקודש, יש היסטוריה ארוכה של ריקוד.

בירושלים הריקוד הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. ממופעי רחוב והפקות ילדים ועד הופעות מקצועיות בתיאטראות ופסטיבלים, הירושלמים אף פעם לא רחוקים מצורת ריקוד כלשהי.

הירושלמים משתמשים בריקוד כדי לבטא את עצמם בדרכים שמילים לא תמיד יכולות לעשות צדק. ריקוד יכול לשמש כסוג של מחאה נגד אי צדק או דיכוי; זה יכול לשמש כביטוי לשמחה או עצב; ניתן להשתמש בו כדי לחגוג את החיים מול המוות.

מבוא

לימודי מחול בירושלים הוא תחום מחקר חדש הבוחן את תרומות המחול לגיבוש ושימור ההיסטוריה של ירושלים.

הריקוד היה מרכיב מרכזי בהתפתחות התרבות של ירושלים במשך מאות שנים. זה היה חלק בלתי נפרד מחגיגות, פסטיבלים, חתונות ואירועי מחזור חיים אחרים. למחול היה תפקיד חשוב גם בטקסים דתיים שונים כמו ברית מילה וטקסי אבל.

לימודי המחול בירושלים עוסקים לא רק בהבנה כיצד הוא תרם לתרבות העיר אלא גם בהבנת השפעתה ה"בלתי נראית" על תושביה לאורך זמן.

לימודי מחול בירושלים

לימודי מחול היא דיסציפלינה אקדמית החוקרת את התיאוריה והפרקטיקה של המחול. ריקוד נחשב לצורת הבעה, פעילות גופנית ובידור.

הדיסציפלינה כוללת סגנונות שונים של ריקוד כמו בלט, מחול מודרני, ריקוד ג'אז, ריקוד היפ הופ וריקודי עם. המונח "ריקוד" יכול להתייחס לסוג מסוים של אמנות מיצג כמו בלט או מחול מודרני.

קורס זה ילמד את ההיסטוריה וההתפתחות של סגנונות הריקוד השונים מרחבי העולם תוך התמקדות מיוחדת בריקודים ישראליים.

הקורס יחקור גם כיצד מתארגנת תנועה במרחב, כיצד רקדנים משתמשים בגופם כדי להביע רעיונות ורגשות לקהל באמצעות דפוסי תנועה ומחוות, כיצד רקדנים משתמשים בגופם כדי להביע רעיונות ורגשות לקהל באמצעות דפוסי תנועה ומחוות, איך כוריאוגרפים מחליטים אילו תנועות מתאימות ליצירה או רקדנית ספציפית, איך כוריאוגרפים מחליטים אילו תנועות מתאימות ליצירה או רקדנית ספציפית

אילו מכללות מציעות תוכניות כאלה?

לימודי מחול בירושלים מוצעים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, בית הספר רימון לג'אז ומוזיקה עכשווית, המרכז למחול ערבי, להקת בת שבע.

ישנן מספר מכללות המציעות לימודי מחול בירושלים. האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים היא אחת מהן. גם בית הספר לג'אז ומוזיקה עכשווית רימון הוא מכללה כזו. המרכז למחול ערבי הוא מוסד נוסף המציע לימודי מחול. לבסוף, יש את להקת המחול בת שבע המציעה גם לימודי מחול.

בירושלים פועלות מספר מכללות המציעות מגמת מחול ו/או בעלת חוג ייעודי למחול. הבולטת ביותר היא האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים. לבית ספר זה יש מחלקה לריקוד בינלאומית עם כיתות בבלט, ג'אז, מודרני, סטפס ועוד.

בית הספר מציע תארים ב:

הופעת ריקודים

חינוך למחול

חינוך מוזיקלי

תרפיה במוזיקה

במכללה האקדמית נתניה יש גם תכנית מרכזית בלימודי מחול. הוא מציע ארבע מגמות שונות: מופע מחול, חינוך למחול, חינוך מוזיקלי וטיפול במוזיקה.

איך להכין?

לא קל להתכונן ללימודי הריקוד בירושלים. יש הרבה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים את הקורס.

ישנם שני סוגים של לימודי מחול בירושלים: האחד קדם מקצועי והשני פוסט מקצועי. טרום מקצועי מומלץ בדרך כלל אם אתה רוצה לקחת הפסקה מהקריירה המקצועית שלך ורוצה ללמוד משהו חדש או סתם רוצה ללמוד לרקוד. לימודים פוסט-מקצועיים הינם יותר ספציפיים ודורשים רמה מסוימת של ניסיון, ולכן עדיף לאנשים שרוקדים שנים רבות ועשו לעצמם שם בתחום זה.

תחום לימודי המחול רחב ומגוון מאוד. ניתן ללמוד ריקוד כדיסציפלינה אקדמית, כצורה של ביטוי עצמי או כמקצוע. לימודי מחול בירושלים מוצעים ברמת המכינה לתלמידי בית ספר המעוניינים ללמוד אמנות בבית הספר.

כיצד אוכל למצוא מלגות?

לא קל למצוא מלגות ללימודי מחול. אחת הדרכים לחפש מלגות היא לבקר באתרי האינטרנט של ספקי מלגות, כגון האגודה הלאומית למחול.

אתה יכול גם לחפש הזדמנויות למלגות ב-Google Scholar, שהוא מנוע חיפוש שעוזר לך למצוא מאמרים ועבודות מחקר.

לימודי מחול בירושלים: איך אפשר למצוא מלגות?

לעתים קרובות סטודנטים רוצים ללמוד בחו"ל, ואחד היעדים הפופולריים ביותר עבור סטודנטים למחול הוא ירושלים. אבל מהן האפשרויות למימון לימודי מחול בישראל? כיצד אוכל למצוא מלגות ללימודים בחו"ל?

סטודנטים רבים מחפשים מלגות כדי לסייע במימון החינוך הבינלאומי שלהם. לדוגמה, אם אתה מעוניין ללמוד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (JAM), ייתכן שתהיה מלגה זמינה לכיסוי שכר הלימוד. או אם אתה מחפש ללמוד בחו"ל אבל לא בהכרח לרקוד, קיימות הזדמנויות רבות אחרות למלגות שיכולות לעזור לך לשלם עבור ההשכלה שלך.