מה זה אומר הדברה ירוקה ולמה זה טוב לנו?

הדברה לא רק הורגת חרקים ועשבים שוטים, אלא גם יכולה להיות רעילה למגוון אורגניזמים אחרים, כולל ציפורים, דגים, חרקים מועילים וצמחים שאינם מטרה. בעוד שחומרי הדברה יכולים לשפר את תפוקת היבול ואת התפוקה, הם עלולים לפגוע בסביבה בטווח הארוך על ידי זיהום מי תהום, אדמה, פוריות הקרקע ואוויר. חומרי הדברה עלולים לפגוע גם באורגניזמים קרקעיים מועילים אחרים כמו חרקים וצמחים, כמו גם בבעלי חיים רעילים כמו דגים וציפורים.

סיכום הדברה מכוונת להשמיד מזיקים מבלי לפגוע באנשים או בסביבה. עם זאת, חומרי הדברה אינם מושלמים ולשימוש בהם עלולות להיות השלכות בריאותיות וסביבתיות. הם השתפרו עם הזמן, אך אף אחד מהם אינו מושלם במתן הדברה ללא תופעות לוואי.

בשימוש נכון, חומרי הדברה המאושרים על ידי NOP הם לא כדור כסף לבקרת נגיעות מזיקים. במקום זאת, יש להשתמש בהם כהיבט של גישה הוליסטית הכוללת שיטות הדברה משולבות נוספות כגון סיבוב יבול ותזמון אסטרטגי של יבולים.

משרד החקלאות האמריקני (USDA) דורש מחקלאים אורגניים לתעדף מניעה על פני טיפול ולהתמקד באמצעי הדברה כגון מלכודות חרקים

בחירה מדוקדקת של זנים עמידים למחלות של יבולים מסוימים ושימוש בטורפים (חרקים ומועילים מיקרואורגניזמים) להדברת מזיקים הפוגעים בגידולים מסוימים. ההחלטה להשתמש בחומרי הדברה מבוססת על חקירת השטח למזיקים, ניסיון היסטורי ובדיקות של יועצי צמחים מוסמכים. חקלאים קונבנציונליים ואורגניים נוקטים צעדים בכדי להבטיח כי משתמשים בחומרי הדברה בכמות הנכונה ובמקומות הנכונים בזמן הנכון.

על פי USDA

רוב חומרי ההדברה המשמשים בחקלאות אורגנית הם חומרים טבעיים ולא סינתטיים המיוצרים או מופקים ממקורות טבעיים כמו צמחים ואורגניזמים חיים אחרים. השינויים הכימיים היחידים הנגרמים על ידי חומרי הדברה טבעיים נובעים מתהליכים טבעיים כמו קומפוסט, תסיסה, חימום ועיכול אנזימטי.

חומרי הדברה אלה משמשים להדברת נושאי מזיקים ומחלות שונים כמו יתושים

קרציות, חולדות ועכברים. הדברה ביולוגית והדברה ביולוגית הם כימיקלים טבעיים שהם מפיצים במעבדה ומשמשים בחקלאות אורגנית. שני סוגי ההדברה הם חומרי הדברה סינתטיים, כלומר אינם מיוצרים באופן אורגני אלא במעבדה תעשייתית.

מחלות זיהומיות כמו נגיף הנילוס המערבי

מחלת ליים וכלבת מועברות ומופצות על ידי מינים הנישאים וקטוריים כמו יתושים, קרציות ומכרסמים. הדברה משמשת גם בחקלאות למלחמה בעשבים שוטים, חרקים ומחלות. ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי הדברה שאומרים כי הם יעילים כנגד מזיקים מסוימים.

מאמר זה בוחן כמה מסוגי ההדברה הנפוצים ביותר בחקלאות המודרנית וכיצד משפיעים שאריותם על בריאות האדם

משתמשים בחומרי הדברה כדי להפחית את הנזק לגידולים הנגרמים על ידי עשבים שוטים, מכרסמים, חרקים וחיידקים וכדי להגדיל את יבול הפירות, הירקות וגידולים אחרים. מאמר זה מתרכז בשאריות חומרי הדברה שכן חומרי הדברה נמצאים על פני הפירות והירקות ברכישה במכולת.

המונחים "רעילות סינתטית"

"טבעי", "אורגני" ו"כימי "משמשים לעיתים קרובות בצורה מבלבלת. מטרת דף מידע זה היא לספק סקירה כללית של האופן בו מבינים מונחים אלה ואחרים בקשר לחומרי הדברה בייצור צמחים ביולוגיים וקונבנציונליים. דיונים על חומרי הדברה בחקלאות אורגנית מוסמכת, ייצור קונבנציונאלי וגינון מעלים לרוב שאלות לגבי אופן השימוש בחומרי הדברה וכיצד הם קשורים לסיכונים לבני אדם, למאביקים ולאיכות הסביבה.
למידע נוסף בנושא של מה זה אומר הדברה ירוקה ולמה זה טוב לנו? והדברה ירוקה – המדבירים כדאי לבקר ב- tamamhadbara.co.il

רוב הנתונים שלנו על שאריות חומרי הדברה במזון מקורם בסקרים של USDA בנושא תכשירי הדברה (PDP)

במשך זמן מה, ה- PDP חקר שאריות של יותר מ -300 חומרי הדברה במזון לפני למעלה מעשור, ולמרות שרוטנון ונחושת סולפט אינם חומרי הדברה שכיחים לבדיקה, ישנם מספר חומרי הדברה אורגניים ושיטות איתור מהירות ואמינות יותר היו מפותח. אין גם מידע ציבורי לגבי השימוש בחומרי הדברה אורגניים בחקלאות אורגנית או בחוות קונבנציונליות, כך שנוכל לנחש ברמת ההדברה הללו על מזון אורגני בלבד.

גם כאשר אתה שוטף חתיכת פרי

כגון תפוח, חומרי הדברה רבים יכולים להישאר בתוכו כשהם נבלעים בפרי. סקירה של ההשפעות הבריאותיות השליליות של חומרי הדברה הראתה כי המזהמים המסוכנים ביותר אינם מגיעים ממזון. חקלאים אורגניים נוטים לרסס פחות חומרי הדברה על מוצריהם מאשר חקלאים אחרים, אך אפילו פחות חומרי הדברה עלולים להזיק לסביבה.

תותים

תפוחים, גזר, סלרי, תרד, ענבים, תפוחים ומלפפונים הם חלק מהמזונות שאסור לכם לאכול מכיוון שהם אינם אורגניים ותכולת ההדברה גבוהה במזונות אלה. כידוע, מרבית הפירות והירקות גדלים מחווה לחווה, וניתן לצפות למצוא חיפושיות רבות והעדפה חזקה לצמחים אלה. כאשר חקלאים אינם יכולים להרשות לעצמם לאבד את יבולם לחרקים הקטנים והמעצבנים האלה, הם מרססים על עצמם חומרי הדברה כימיים כדי להדוף אותם. חומרי הדברה מונעים את התפשטות המחלות, והשימוש בהדברה מפחית גם את הסיכון לאובדן הקציר לעונה.

הם הכרחיים להרחבתה ולצמיחתה של החקלאות ולמאבק במחלות המועברות יתושים הפוגעות בבריאות הציבור

עם זאת, התמדה הרעילות של חומרי הדברה כימיים בסביבה והשפעותיהם על אורגניזמים שאינם מטרה כמו בני אדם הגבירו את העמידות לקוטלי חרקים, דבר המחייב שיטות בקרה חלופיות ספציפיות ואינן מזיקות לבני אדם ואינן מפתחות עמידות.

הדברה מיקרוביאלית של JR לחרקים טפיליים מציעה אלטרנטיבה ידידותית לסביבה עם פוטנציאל להפחית את ההפסדים הכלכליים העצומים לחקלאות בארה"ב ולשפר את בריאות הציבור.

רובנו מכירים שיטות הדברה מסורתיות המשתמשות בחומרי הדברה כימיים

כדי להיפטר ממזיקים מסוגים שונים. ניהול מזיקים משולב (IPM) נועד לפתור את בעיית המזיקים על ידי מזעור הסיכון לבני אדם ולסביבה על ידי שימוש בהדברה כימית רק במידת הצורך. חברות הדברה צריכות להשתמש במוצרים ירוקים ובשיטות הדברה כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם להדברה.

חקלאים אורגניים מוסמכים מונעים בעיות של מזיקים באמצעות מגוון שיטות תרבותיות וביולוגיות

שיטות הדברה שאינן כימיות יעילות יותר ומייצרות תשואות טובות יותר בחוות שאינן מסתמכות על חומרי הדברה כימיים, בדומה לחוות קונבנציונליות. חוות המסתמכות על פרקטיקות כגון מגוון צמחים, סיבוב יבול והדברה הינן רווחיות יותר; מערכות חקלאות אורגניות הוכיחו את עצמה כמשתלמות יותר מאשר מערכות קונבנציונליות.

שיתוף:

עוד מאמרים:

טכניקות סיפור למצגות בלתי נשכחות

בעולם הדיבור והפרזנטציות בציבור, סיפור סיפורים הופיע כטכניקה חיונית לרתק את הקהל ולהשאיר רושם מתמשך. פוסט זה בבלוג חוקר טכניקות שונות של סיפור שניתן ליישם

בניית אתר תדמית

פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבנות אתר תדמיתי. זה מכסה הכל, החל מתכנון הפריסה, בחירת הפלטפורמה הנכונה, אופטימיזציה של תמונות ועד הבטחת ממשק

הפקדה ל7xl

בעולם הקמעונאות המקוונת, מציאת ההתאמה המושלמת למידות גדולות יותר יכולה להיות מאבק. בלוג זה מדגיש את '7xl', פלטפורמה המוקדשת להתמודדות עם הפער בשוק עבור בגדי

הימורי ספורט

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בעולם ההימורים בספורט, בוחנים את הריגוש, הלגיטימיות והתגמולים הפוטנציאליים שלו. אנו גם שופכים אור על הסיכונים הכרוכים בכך ודנים כיצד

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן