רדיאטור לחימום ביתי

ספקי הצלה בודקים את המלאי שלהם בדליפות על ידי מילוי הרדיאטור באוויר. אם יש לך פתחי אוורור שאינם פורקים והרדיאטור אינו חם מספיק, כנראה שיש בעיה. החיסרון בחימום הרדיאטור הוא בכך שהוא מפיץ חום בכל הבית ללא זרימת אוויר תקינה.

בחימום מים חמים

מים חמים מהדוד עוברים דרך משאבה לרדיאטור ומפיצים את החום לחימום החדר. הכיריים מעבירים את החום מהאוויר החם למערכת החימום ומפיצים אותו למים החמים, הפולטים חום כשהוא זורם דרך הרדיאטור ומכשירי חשמל אחרים בחדר ובבית. מים מחוממים נכנסים לרדיאטור דרך הסעה ומים קרירים יותר מהרדיאטור נופלים לתוך הדוד.

בתחילת המאה ה -20 הוחלפה מערכת הקיטור בגרסת מים חמים עם שני צינורות

אחת שהובילה מים מהדוד דרך מסעף ברזל בצורת אקורדיון המחזיק את קטע הסנפיר שלו ושנייה דרכה יצאו המים, נדד בחזרה למעיין וחזר על המחזור. רדיאטורים דו-צינוריים אלה הם המבוקשים ביותר שנמצאים כיום במערכות הצלה מכיוון שהם עובדים טוב יותר מדודי מים חמים או אדים.

אם אתה רוצה לקבל אחד מהרדיאטורים הישנים האלה

עם בגד מרתף מוכן להרחבה חדשה, אתה צריך להבין איזה סוג מערכת חימום תהיה לך כאשר אתה קונה. בתים ישנים ובנייני דירות בצפון אמריקה מחוממים בדוד מסורתי. מערכת זו כוללת דוד מרכזי המפיץ אדים ומים חמים דרך צינורות לרדיאטורים ברחבי הבית.

סוגים אלה של רדיאטורים דומים במבנהם לרדיאטורים של קיטור

אך משתמשים בשיטות שונות ליצירת חום. דוד מים חמים פועל כמו מערכת חימום מרכזית כאשר חום מועבר מהנוזל (מים) המסתובב בגוף המכשיר שלך לחימום הדוד (גז, עץ או כל דלק שמשמשים למשאבות חום או לדודי שמש).

תפוקת החום של רדיאטור פרופורציונלית לטמפרטורת המים ברדיאטור

נוזל העברת חום (מים) המסתובב בגוף המכשיר שלך מוריד את המכשיר למטה ומשחרר חום לסביבתך. מים ממערכת חימום המופעלת על ידי משאבת חום אינם חמים כמו של דוד גז קונבנציונאלי, מה שמפריע לביצועי החימום.

פולטי קיטור מחוברים לדוד ועליהם המשימה לחמם מים

הקיטור עובר דרך סדרה של צינורות לרדיאטור, אשר בתורו מחמם את החדר באמצעות קרינה והסעה. משמשים במיוחד רדיאטורים חשמליים הצורכים מים חמים (הנפוץ ביותר הוא מתלה מגבות מחומם הצורך מים חמים) כאשר חימום מרכזי פועל ואין צורך במעבר לחשמל לחימום הבניין כולו.

כאשר קיטור עובר דרך הרדיאטור, אשר בתורו מחמם את החדר באמצעות קרינה והסעה, הוא מתקרר והופך למי עיבוי. מי העיבוי חוזרים ואז במעלה הרדיאטור ונוחתים במקום שהם נכנסים לדוד, שם הם הופכים לאדים.

ישנם שני צינורות במערכת קיטור

האדים המגיעים מהרדיאטור שלך נמצאים בצינור אחד ותהליך העיבוי מתרחש בצינור השני לפני החזרת המים לדוד. כאשר אדים נזרקים מהרדיאטור החום מופץ כשהוא מתעבה ברדיאטור והמים חוזרים לרדיאטור דרך צינור הדוד.
למידע מורחב על פתרונות חימום ורדיאטור לחימום ביתי יש להעיף מבט ב- idans.co.il

מים מחוממים בדוד מרכזי ליצירת אדים המוזנים לתוך הבית דרך צינור ולאחר מכן משתחררים לרדיאטור על ידי קרינת הסעה לחימום האוויר

דוודי אדים נפוצים כיום במשקי בית, מכיוון שכאשר המים רותחים, האדים מעבירים את החום מהבית ומתעבים למים ברדיאטור, שם הם מתקררים.

מחממי מים חמים פועלים באופן דומה למחממי אדים, מכיוון שהלחץ מייצר קיטור, אך עם גישה אקטיבית יותר לתנועת החום. האדים ממערכת מים חמים מקבלים חום מדוד ורדיאטור חשמלי מייצר חום וחשמל במיקום הרדיאטור.

רדיאטורים

לעומת זאת, משתמשים בהסעה כדי לחמם את האוויר הסביבתי. רדיאטורים פועלים על ידי הוצאת חום מהמים (אדים) ושימוש בו לחימום האוויר. רדיאטורים מתכתיים (קונווקטורים) נועדו לחמם אוויר באמצעות הסעה בחדר ולהעביר חום מהרדיאטור לאוויר שמסביב.

חימום תת רצפתי מבוסס על מערכת המשתמשת בצינורות מים חמים וקווי חשמל הטמונים באדמה. קרינת החום המועברת לרצפה מסייעת לגרום לך להרגיש בנוח ואוויר הסביבה נשאר אחיד.

מערכות מים חמים מערכות רצפה

הידועות גם בשם מערכות הידרוניות, משתמשות בדוד מרכזי לחימום מים הזורמים דרך מערכת צינורות מים ומערכת חימום תת רצפתית שטוחה כדי להקרין חום מהמים לחדר באמצעות מתכת דקה. סנפירים המקיפים את הצינורות. מערכת מים חמים המפיצה מים מתחת לרצפה דרך צינורות פלסטיק היא מערכת הנקראת חימום תת רצפתי (ראו חימום חדיש). מערכות דוד מוליכות משתמשות במוליכות כדי להעביר חום מהמים לרדיאטור או קונווקטור מתכת.

החלפת החום ברדיאטור אמבטיה מובנה משתמשת במים חמים הזורמים בצינורות נירוסטה (ראה להלן)

כדי להעלות את טמפרטורת האוויר הסביבתי. לוחות שחרור חום ברדיאטורים מסדירים ושולטים על זרימת המים החמים באמצעות שסתומים תרמוסטטיים ידניים. זרמי סיבוב באוויר נוצרים ברדיאטורים, שמחממים את האוויר בחדר.

כדי למנוע אובדן חום כזה, אתה יכול להתקין מחזיר חום סביב דוד אדים על הקיר החיצוני. מחזיר נקי מבטיח השתקפות חום מירבית. פולט אדים הממוקם על קיר חיצוני גורם לאובדן חום על ידי קרינת חום מהקיר כלפי חוץ.

 

שיתוף:

עוד מאמרים:

בריאות בלוטת התריס אצל ילדים

הפרעות בבלוטת התריס בילדים אינן נדירות כפי שחשבו פעם, עם השלכות על גדילה, התפתחות ובריאות כללית. פוסט זה בבלוג מספק מבט מעמיק על החשיבות של

שכפול המפתח על ידי מנעולן

פוסט זה בבלוג חוקר את התהליך המורכב של שכפול מפתחות על ידי מנעולן. הוא מציע פירוט מפורט של השלבים המעורבים, הכלים בהם נעשה שימוש והמיומנויות

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן